Fotografski kutak: slike s penjanja.

Penje: Orsat Kratofil
Smjer: Vipera, 6c+, Rujičin kuk, Velebit
Foto: Petra Radulović, 09/2005

Učitaj iduću fotografiju ...
AO HPD Željezničar
Povijest odsjeka
Alpinistička škola
Alpinistički i sportski smjerovi u Hrvatskoj
Knjižnica odsjeka
Ekspedicije, putovanja, izleti
Novosti
Arhiva novosti

Arhiva iz vremena prije nastanka ovih stranica

Linkovi

Novosti
Paklenica - Klin free
Sedmi izlet LJAŠ 2023: 6.-7.5. - Klek
Šesti izlet LJAŠ 2023: 29.-30.04. - Tulove Grede
Peti izlet LJAŠ 2023: 22.-23.04. - Dabarski kukovi
Četvrti izlet LJAŠ 2023: 16.04. - Vela Draga

Upozorenje

Penjanje je, po svojoj prirodi, potencijalno opasna aktivnost. Suština penjačkog iskustva jest u donošenju odluka: koje osiguranje upotrijebiti, koje smjerove penjati, kojoj informaciji vjerovati. više


RSS Feed

RSS je tehnologija koja omogućuje jednostavan način za automatsko preuzimanje informacija sa web stranica koje vam se sviđaju. više


Kontakt

AO HPD Željezničar
Trnjanska cesta 5b/I
HR-10000 Zagreb
[email protected]

A la Turca

From: "marko vukovic" - [email protected]
Date: Mon, 10 May 2004 09:30:59 +0200

Ostao sam bez partnera za skijanje u nedjelju pa je trebalo isplanirati turu tako da ne bude previse samotnjacka i da se krece krajem koji barem donekle poznajem. Izbor je pao na Okreselj, a dalje ovisno o uvjetima.

Ustao sam usred noci, u vrijeme kada posteni brijaci jos niti ne pomisljaju na uzmak prema krevetu. Skije na krovu zbunile su mnoge. Od nocnih prolaznika u Zagrebu do carinika na granici. Na ulasku u Logarsku dolinu jos uvijek nije bilo nikoga da mi naplati ulaznicu. Na parkingu sam bio u 10 do 6. Izbrojao sam 13 automobila. Neki su dosli dan ranije, neki ujutro. Covjek bi iz Zagreba trebao krenuti odmah nakon dnevnika da stigne prvi na parkiraliste. Neposredno prije polaska pozdravila me i lavina sa Planjave.

Na okreslju sam bio u 15 do 7. Ekipa iz doma se budi uz kavu i caj. Jos uvijek nitko nije krenuo dalje. Prikrpao sam se prvoj grupici koja je krenula prema Turskom zlebu. Vec nakon 1/2h bilo mi je jasno da ne mogu pratiti njihov tempo. Od doma na Okreslju do vrha zleba napravili su 20min. razlike. Nema veze, ionako mi nije bilo do druzenja nego do "povecane sigurnosti" u grupi. Naravno, nije skodilo ni sto su mi utabali prtinu. :o)

Snijega je u zlijebu nevjerojatno puno. Vjerojatno preko 10m. Samo na jednom mjestu se vidjela sajla osiguranog ljetnog puta. Proteklih dana je bilo dosta padalina. Sto kise, sto snijega. To je jako utjecalo na kvalitetu podloge. Nize je snijeg tezak kao beton, ali razmocen i ne drzi tezinu. Na sredini zlijeba je tvrda podloga, na kojoj lezi sloj svjezeg mokrog snijega. Na vrhu je napuhan prsic, koji me poprilicno zabrinuo po pitanju stabilnosti.

Na izlasku iz zlijeba sam odlucio da necu nastaviti prema Rinkama. Magla, jak vjetar i snijeg su me uvjerili da to ne bi bilo najpametnije. U jednom trenutku se vidljivost povecala, i skuzio sam da su i prethodnici odlucili isto. Stajali su na 10m od mene, a nisam ih ni vidio ni cuo. Pustio sam ih da krste novi snijeg u zlijebu. Lijepo je skijati prvi, ali pametnije je pustiti hrabre da testiraju stabilnost snijega. Osim sto prema gore idu kao Kekec, prema dolje idu kao Bojan Krizaj - tako da je to bio i lijep prizor.

Ulaz je bio ispuhan do leda. Radi se o stjenovitim vratima sirine 60ak cm, duzine 1,5m. Nema druge nego okrenuti skije okomito niz padinu, proci, i onda se zaustaviti. To mi je bilo dosta napeto. Nakon toga, sve se svodi na skijanje po malo strmijem terenu. Trebalo je biti oprezan zbog opasnosti od lavine, i izbjegavati zapuhe. Snijeg je bio poprilicno tezak za skijanje. Dijelom jer je bio mokar, dijelom sto ga je bilo jako puno. Uglavnom, dalo se proskijati do otprilike 1200mnm. Kod auta sam bio vec oko 11h, a u Zagreb sam stigao na rucak.

Okreselj je u nedjelju bio jako posjeceno mjesto. Sigurno debelo preko 60 turnih skijasa. Vecina se namjerila na Savinjsko sedlo. U zlijebu nas je bilo 6, a pri spustu sam sreo jos 5 ljudi koji su se uspinjali. Skoro pa guzva. :o)


created by: zeljeznicar @ 2004-05-10 09:36:00